2014.  Művészetek Völgye, Kapolcs

Hang- és humoroskola

Július 26.   Soha ne mondj rossz viccet! (Humoroskola)

Társaságban viccet mondani; az imponáló barátkozás egyik formája. Ha a beszélgetés témájához illeszkedik a vicc, hasznára válhat a társalgásnak. Mivel konzervtermék, különösen azok kedvelik, akik nem bíznak eléggé a humorérzékükben. Sajnos nem mindenki tud viccet mesélni. És a viccek egy részét kimondottan ártó szándék, rossz ízlés jellemzi. Az előadás arról szól, hogy humorérzékünket formálnunk kell, oda kell figyelnünk a minket körülvevő nevettető világra, hogy történeteink, tréfáink, vicceink több örömöt okozzanak, mint bánatot.

Július 27.  A manipuláció akusztikája (retro) (Hangoskola)

A manipuláció az összes érzékszervünkön keresztül hat, ahol a fül, a hangok kitüntetett szerepet töltenek be. Témánk örökké aktuális, hiszen többszörösen manipulált korban élünk. Ráadásul a módszerek annyira kifinomultak, hogy már észre sem vesszük, ha mások fejével gondolkodunk, ha mások szavait visszhangozzuk, hogy  már a vágyainkat is mások találják ki helyettünk. Csak egyetlen kérdést kell ilyenkor feltennünk: kinek áll érdekében, hogy ezt tegyük, ezt vegyük, ezt hallgassuk. Nes - ca – féééé!

Július 29.  Csalafül (Hangoskola)

Amikor fiatal az ember, a tudatlanság búvárharangja borul rá, és ezért nem pontosan azt hallja, amit hallania kellene. Ahogy idősödni kezd, hamar rájön, hogy a világ olyan, amilyenné elméje varázsolja, azon túl, hogy a világ olyan, amilyen. Az előadás során

tesztelni fogjuk a fülünket, ki mit hall, miért azt hallja, amit hallott, és mit kellett volna hallania. A zenészeknél a jó hallás létfeltétel. Ám a hétköznapi életben is egy félrehallott üzenet katasztrófákat okozhat. Sajnos a fül legnagyobb ellenségei  maguk a hangok. Püff neki!

Július 30.   Bravo Monsieur Sax!  - A szaxofonról (Hangoskola)

Hangszertalálmányával Adolph Sax  a vonós hangszereket szerette volna a szabadtérben pótolni. Még gondolni sem mert, tudott a jazzre. Mára a szaxofonzene életünk fontos része lett. A szaxofon hangja szinte emberi: bűvölő, mámoros, ha kell énekel, ha kell sír, kiabál, olykor beszélget, máskor illegeti magát; szivárványosan sokféle.  Az előadáson a hangszer történetén túl felépítéséről, fizikai jellemzőiről, játékmódjáról, zenei szerepéről lesz szó.